top of page

Digitālā iniciatīva: kā plānot, vadīt un popularizēt projektus tiešsaistē

​Mācību formāts 

Tiešsaistē

Ilgums

60 mācību stundas

Cena

Mācību maksa (vai daļa maksas) tiek segta ar personai individuāli pieejamo publisko finansējumu.

Tuvākais kurss:

2026. gada 12. janvāris

-

2026. gada 11. marts

Pirmdienās

  

18:00

-

21:15

Trešdienās

  

18:00

-

21:15

Kursa mērķis

Sniegt praktiskas zināšanas un prasmes, kas ļauj pārliecinoši īstenot un popularizēt idejas digitālajā vidē – sākot no projekta plānošanas un komandas sadarbības līdz vizuālo materiālu izstrādei un sabiedrības iesaistei sociālajos tīklos. Programmas ietvaros dalībnieki apgūs efektīvu digitālo rīku pielietojumu projektu vadībā, komunikācijā un pasākumu organizēšanā, kā arī apzināsies datu aizsardzības un kiberdrošības nozīmi savā darbā. Kurss īpaši piemērots tiem, kas vēlas pārvērst ideju par pārdomātu iniciatīvu ar redzamu sabiedrisko ietekmi.

Mērķauditorija

Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 gadiem, kuri strādā vai plāno darboties projektu vadības jomā un vēlas paaugstināt savu konkurētspēju, izmantojot projektu vadības digitālos rīkus un tehnoloģijas.

Kursa mērķis

Sniegt praktiskas zināšanas un prasmes, kas ļauj pārliecinoši īstenot un popularizēt idejas digitālajā vidē – sākot no projekta plānošanas un komandas sadarbības līdz vizuālo materiālu izstrādei un sabiedrības iesaistei sociālajos tīklos. Programmas ietvaros dalībnieki apgūs efektīvu digitālo rīku pielietojumu projektu vadībā, komunikācijā un pasākumu organizēšanā, kā arī apzināsies datu aizsardzības un kiberdrošības nozīmi savā darbā. Kurss īpaši piemērots tiem, kas vēlas pārvērst ideju par pārdomātu iniciatīvu ar redzamu sabiedrisko ietekmi.

Mērķauditorija

Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 gadiem, kuri strādā vai plāno darboties projektu vadības jomā un vēlas paaugstināt savu konkurētspēju, izmantojot projektu vadības digitālos rīkus un tehnoloģijas.

Tehnoloģijas

Windows, MS Teams, Trello, Canva, Miro un citi rīki

Mācīšanās rezultāti

Pēc veiksmīgas izglītības programmas apgūšanas dalībnieki: 


1. Zinās mūsdienīgus projektu vadības principus (Agile, Kanban, Scrum) un rīkus (Jira, Trello, MS Planner).


2. Pratīs izveidot digitālo iniciatīvu plānu ar mērķiem, uzdevumiem, resursiem un termiņiem.


3. Spēs patstāvīgi strukturēt un vadīt digitālās iniciatīvas no idejas līdz realizācijai.


4. Zinās populārākās tiešsaistes sadarbības platformas un to funkcionalitāti (Teams, Slack, Asana u.c.).


5. Pratīs konfigurēt darba vidi, uzdevumu sadali, termiņu pārraudzību un koplietošanas dokumentus.


6. Spēs patstāvīgi izvēlēties piemērotāko platformu un efektīvi to izmantot komandas darba nodrošināšanai.


7. Zina sabiedrības līdzdalības mehānismus un sociālo tīklu platformu darbības principus.


8. Pratīs izstrādāt komunikācijas plānu sabiedrības informēšanai un iesaistīšanai.


9. Spēs efektīvi izmantot sociālo tīklu platformas, lai veicinātu līdzdalību un informētību par iniciatīvu.


10. Zinās tiešsaistes aptauju rīkus (Google Forms, MS Forms, SurveyMonkey) un datu analīzes pamatprincipus.


11. Pratīs izveidot aptaujas vai reģistrācijas formas un apstrādāt iegūtos datus.


12. Spēs analizēt rezultātus, sagatavot pārskatus un pieņemt lēmumus, balstoties uz datiem.


13. Zinās vizuālā dizaina un satura veidošanas pamatprincipus, digitālos rīkus (Canva, WordPress, u.c.).


14. Pratīs izstrādāt afišas, sociālo tīklu ierakstus, vienkāršas mājaslapas vai projektu lapas.


15. Spēs nodrošināt informatīvo materiālu regulāru uzturēšanu un atjaunināšanu, pielāgojot tos mērķauditorijai.


16. Zinās datu aizsardzības regulējumu (piem., GDPR) un kiberdrošības pamatprincipus digitālajās aktivitātēs.


17. Pratīs īstenot drošības pasākumus, strādājot ar lietotāju informāciju un digitālajām platformām.


18. Spēs nodrošināt atbilstību normatīvajām prasībām, izvērtēt riskus un ieviest drošības risinājumus praksē.

DIGCOMP 2.2


  • Vajadzību un tehnoloģisko risinājumu identificēšana, mijiedarbība ar citiem, izmantojot digitālās tehnoloģijas, iesaistīšanās pilsoniskajās aktivitātēs, izmantojot digitālās tehnoloģijas, sadarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas, dalīšanās, izmantojot digitālās tehnoloģijas, personas datu un privātuma aizsardzība, 6.līmenis.


E-kompetences un caurviju kompetences

E-kompetences un caurviju kompetences

Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.

Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.

Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.

Priekšzināšanas

Vismaz vidējā izglītība, datorlietošanas prasmes vidējā līmenī (DigComp 3.-4. līmenis).

Priekšzināšanas

Vismaz vidējā izglītība, datorlietošanas prasmes vidējā līmenī (DigComp 3.-4. līmenis).

Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.

Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.

Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.

E-kompetences un caurviju kompetences

E-kompetences un caurviju kompetences

DIGCOMP 2.2


  • Vajadzību un tehnoloģisko risinājumu identificēšana, mijiedarbība ar citiem, izmantojot digitālās tehnoloģijas, iesaistīšanās pilsoniskajās aktivitātēs, izmantojot digitālās tehnoloģijas, sadarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas, dalīšanās, izmantojot digitālās tehnoloģijas, personas datu un privātuma aizsardzība, 6.līmenis.


Kursa tēmas

1. Digitālo iniciatīvu plānošana un vadība

2. Projekta struktūras un posmu izveide (mērķi, uzdevumi, termiņi, atbildīgie)

3. Sadarbības un plānošanas rīku praktiska izmantošana


3.1. Digitālās vides sagatavošana iniciatīvas īstenošanai

3.2. Atbilstošu ziņošanas un atskaišu rīku izmantošana (vizuāli pārskati, statusa apkopojumi

3.3. Google Docs un Google Forms dokumentēšanai un saziņai


4. Projekta komandas vadība


4.1. Microsoft Teams vai līdzvērtīgi rīki ikdienas komandas komunikācijai

4.2. Trello projektu pārvaldībai

4.3. Projekta informācijas pieejamības nodrošināšana

4.4. Komandas ikdienas sanāksmes

4.5. Komandas attiecību uzturēšana

4.6. Komandas gara veicināšana


5. Sabiedrības līdzdalība un komunikācija digitālajās iniciatīvās


5.1. Sabiedrības informēšanas un diskusiju moderēšanas principi

5.2. Satura plānošana un veidošana sociālajiem tīkliem (Facebook, Instagram, LinkedIn u.c.) 

5.3. Ātrās saziņas rīki: Telegram, WhatsApp


6. Digitālā atgriezeniskā saite: komentāru, balsojumu, diskusiju izmantošana projekta vajadzībām

7. Aptauju un reģistrācijas formu veidošana un datu analīze


8. Vizuālie materiāli un satura veidošana


8.1. Grafiskās identitātes un vizuālās vienotības ievērošana digitālajās aktivitātēs

8.2. Afišu, plakātu, sociālo tīklu ierakstu un prezentāciju izveide (Canva u.c.)

8.3. Mājaslapas vai iniciatīvas lapas izstrāde vienkāršās platformās (Wix, WordPress)

8.4. Prezentāciju un vizuālu stāstījumu veidošana projekta atspoguļošanai

8.5. Attēlu, ikonu un video materiālu izmantošanas ētika un autortiesības

8.6. Pasākumu atspoguļošana un fotogrāfiju/video saturu izmantošana


9. Datu aizsardzība un kiberdrošība


9.1. Personas datu apstrādes pamatprincipi, veidojot digitālas reģistrācijas un saziņas formas

9.2. Uzticamu rīku un platformu izvēle (GDPR atbilstība)

9.3. Drošas paroles, divpakāpju autentifikācija un lietotāju piekļuves līmeņi

9.4. Biežākie riski un to novēršana: pikšķerēšana, ļaunprātīgas saites, datu noplūde

9.5. Dalībnieku atbildība, izmantojot trešo pušu rīkus un datus projekta vajadzībām


10. Noslēguma darbi un pieredzes izvērtēšana


10.1. Priekšlikumu, veidņu, prezentāciju izstrāde un prezentēšana

10.2. Diskusija par pieredzi, tālāko izmantošanu un rezultātu apkopojums


11. Noslēguma pārbaudījums

Materiāli kursa dalībniekiem

Pasniedzēja sagatavoti mācību materiāli latviešu valodā.

Mācību norise un nepieciešamais aprīkojums

Nodarbības notiek tiešsaistē darba dienu vakaros. Sekmīgai dalībai mācībās dalībniekam ir nepieciešams dators ar Windows operētājsistēmu, webkameru un mikrofonu, kā arī stabils interneta pieslēgums. Mācību programmas apgūšanai nepieciešamo programmatūru nodrošina izglītības iestāde.

Darbs komandā

Praktiska pieredze

Projekta izstrāde

Atsauksmes

Vēlies pievienoties mācību grupai?

Piesakies un rezervē sev vietu.

bottom of page