2_3_M
Programmatūras testēšanas pamati
Programmu kopa: Programmatūras testēšanas pamati
Kursa mērķis
Izglītības procesa rezultātā iegūt zināšanas un apgūt prasmes programmatūras testu izstrādei un ieviešanai atbilstoši programmatūras prasībām un lietotāju vajadzībām. Kā arī sagatavot programmas dalībniekus jaunas karjeras uzsākšanai vai darba efektivitātes uzlabošanai jau esošajā programmatūras testētāja lomā atbilstoši IT nozarē plaši atzīta starptautiskā ISTQB® pamatlīmeņa standarta prasībām.
Mērķauditorija
Ikviens, kurš vēlas apgūt programmatūras testēšanas prasmes, un ir nodarbināta persona.
Kursa mērķis
Izglītības procesa rezultātā iegūt zināšanas un apgūt prasmes programmatūras testu izstrādei un ieviešanai atbilstoši programmatūras prasībām un lietotāju vajadzībām. Kā arī sagatavot programmas dalībniekus jaunas karjeras uzsākšanai vai darba efektivitātes uzlabošanai jau esošajā programmatūras testētāja lomā atbilstoši IT nozarē plaši atzīta starptautiskā ISTQB® pamatlīmeņa standarta prasībām.
Mērķauditorija
Ikviens, kurš vēlas apgūt programmatūras testēšanas prasmes, un ir nodarbināta persona.
Tehnoloģijas
Windows
Mācīšanās rezultāti
Pēc veiksmīgas izglītības programmas apgūšanas dalībnieks būs spējīgs:
1. Testēt programmatūru un dokumentēt testēšanas rezultātus
2. Veidot un izpildīt sistemātiskas testa procedūras, lai nodrošinātu atbilstību programmatūras lietojamībai un specifikācijai
3. Pārbaudīt, ka jaunas vai pārskatītas programmatūras komponentes vai sistēmas darbojas atbilstoši gaidītajam
4. Pielietot iekšējo, ārējo, nacionālo un starptautisko standartu ievērošanu, ieskaitot veselības un drošības, lietojamības, veiktspējas, uzticamības un savietojamības prasības
5. Veidot dokumentus un ziņojumus, lai apliecinātu atbilstību programmatūras prasībām
6. Pielietot atbilstošas programmatūras un / vai aparatūras komponentes
7. Saskaņot testēšanas rezultātus ar programmatūras lietotāju pārstāvjiem
8. Sadarboties ar izstrādes komandu
9. Optimizēt testēšanas prakses un dažādus testēšanas ierobežojumus pielietošanai dažādos kontekstos
10. Piedalīties programmatūras izstrādes komandas pārskatu sanāksmēs
11. Pielietot organizācijā izmatotas metodes un rīkus testu projektēšanai visos testēšanas līmeņos
12. Pielietot testus atbilstoši dotajām programmatūras specifikācijām
13. Pielietot dažādus resursus, stratēģijas, plānošanas, projekta kontroles un riska pārvaldības principus testēšanas vadības un izpildes kontekstā
14. Veidot un komunicēt skaidrus un saprotamus defektu pārskatus
e-CF 4.0
B.3. Testing - L.3
B.5. Documentation Production - L.1
B.1. Design and Develop. - L.1
Caurviju kompetences
Komunikācija
Pašattīstība
Darbs komandā
Atbildība
DIGCOMP 2.2
Programmēšana, tīmekļa vietņu un lietotņu izstrāde un uzturēšana, 6.līmenis.
E-kompetences un caurviju kompetences
E-kompetences un caurviju kompetences
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
e-CF 4.0
B.3. Testing - L.3
B.5. Documentation Production - L.1
B.1. Design and Develop. - L.1
Caurviju kompetences
Komunikācija
Pašattīstība
Darbs komandā
Atbildība
DIGCOMP 2.2
Programmēšana, tīmekļa vietņu un lietotņu izstrāde un uzturēšana, 6.līmenis.
E-kompetences un caurviju kompetences
E-kompetences un caurviju kompetences
e-CF 4.0
B.3. Testing - L.3
B.5. Documentation Production - L.1
B.1. Design and Develop. - L.1
Caurviju kompetences
Komunikācija
Pašattīstība
Darbs komandā
Atbildība
DIGCOMP 2.2
Programmēšana, tīmekļa vietņu un lietotņu izstrāde un uzturēšana, 6.līmenis.
Priekšzināšanas
Vismaz vidējā izglītība. Datorlietošanas prasmes vidējā līmenī.
Priekšzināšanas
Vismaz vidējā izglītība. Datorlietošanas prasmes vidējā līmenī.
Kursa tēmas
1. Kas ir testēšana un kāpēc tā ir nepieciešama?
1.1. Testēšanas principi
1.2. Testēšanas process
1.3. Testēšanas psiholoģija
2. Testēšana un pilnais programmatūras izstrādes dzīves cikls
2.1. Programmatūras izstrādes dzīves cikla modeļi
2.2. Testēšanas līmeņi
2.3. Testēšanas veidi
3. Statiskā testēšana
3.1. Atšķirības starp statisko un dinamisko testēšanu
3.2. Pārskatu veidošana
4. Testēšanas metodes
4.1.Testēšanas metožu kategorijas
4.2. Melnās kastes testēšanas metodes
4.3. Baltās kastes testēšanas metodes
4.4. Pieredzē balstītas testēšanas metodes
5. Testēšanas vadība
5.1. Testēšanas organizācija
5.2. Testēšanas plānošana un novērtēšana
5.3. Testēšanas uzraudzība un kontrole
5.4. Testu konfigurācijas pārvaldība
5.5. Riski un testēšana defektu pārvaldība
6. Testēšanas atbalsta rīki
Materiāli kursa dalībniekiem
Pasniedzēja sagatavoti mācību materiāli latviešu valodā.
Mācību norise un nepieciešamais aprīkojums
Nodarbības notiek tiešsaistē divus darba dienas vakarus nedēļā un četras sestdienas. Sekmīgai dalībai mācībās dalībniekam ir nepieciešams dators ar Windows operētājsistēmu, webkameru un mikrofonu, kā arī stabils interneta pieslēgums. Mācību programmas apgūšanai nepieciešamo programmatūru nodrošina izglītības iestāde.
Darbs komandā
Praktiska pieredze
Projekta izstrāde
Atsauksmes
"Paldies, bija vērtīgi! Sākotnējie priekšstati par testēšanu ir kļuvuši skaidrāki, gan teorija, gan praktiskie darbi ir iedevuši pamatzināšanas un vēlmi turpināt apgūt (t.sk. praksē) testēšanu."
Aivija
"Mācības patika, paldies! Viss augstā līmenī un bez aizķeršanās no organizatoriskās puses."
Agnese
"Izcils pasniedzējs. Ko apsolīja, to arī iemācīja ārkārtīgi pieejamā veidā."
Linda