
15NM_Agile projektu vadība ar Scrum
Programmu kopa: Digitālā transformācija

Kursa mērķis
Sniegt izpratni par Agile un Scrum ietvaru, palīdzēt iemācīties plānot un vadīt sprintus, izmantojot piemērotus rīkus komandas sadarbībai un vienkāršas projekta vadības prakses ieviešanai.
Mērķauditorija
Ikviens, kurš atbilst projekta nosacījumiem (ir nodarbināts) un strādā vai plāno strādāt komandās, kurās tiek īstenoti projekti mainīgā un dinamiskā vidē.
Kursa mērķis
Sniegt izpratni par Agile un Scrum ietvaru, palīdzēt iemācīties plānot un vadīt sprintus, izmantojot piemērotus rīkus komandas sadarbībai un vienkāršas projekta vadības prakses ieviešanai.
Mērķauditorija
Ikviens, kurš atbilst projekta nosacījumiem (ir nodarbināts) un strādā vai plāno strādāt komandās, kurās tiek īstenoti projekti mainīgā un dinamiskā vidē.
Tehnoloģijas
Kanban, Jira, Trello
Mācīšanās rezultāti
Pēc veiksmīgas izglītības programmas apgūšanas dalībnieks būs spējīgs:
1. Izskaidrot Agile pieejas pamatprincipus un vērtības.
2. Aprakstīt Scrum ietvara būtību un galvenos elementus (lomas, ceremonijas, artefaktus).
3. Atšķirt dažādas Scrum lomas un to atbildību: Product Owner, Scrum Master, Development Team.
4. Plānot un vadīt sprintus: veikt sprinta plānošanu, dienas sapulces, sprinta pārskatu un retrospektīvu.
5. Veidot un uzturēt produktu darbgrāmatu (Product Backlog) un sprinta darbgrāmatu (Sprint Backlog).
6. Prioritizēt uzdevumus un plānot komandas darbu atbilstoši piegādes mērķiem.
7. Izmantot vienkāršus rīkus Scrum komandas darba organizēšanai (piem., Kanban, Jira, Trello).
8. Piedalīties komandā, kas balstās uz savstarpējo atbildību, caurspīdīgumu un nepārtrauktu uzlabošanos.
9. Patstāvīgi vadīt vienkāršu projektu, izmantojot Scrum metodoloģiju.

Caurviju kompetences
Problēmu risināšana
Iniciatīva
Atbildība
Komunikācija
Darbs komandā
DIGCOMP 2.2
2.1. Mijiedarbība izmantojot digitālās tehnoloģijas
2.4. Sadarbošanās izmantojot digitālās tehnoloģijas
5.3. Digitālo tehnoloģiju radoša lietošana
E-kompetences un caurviju kompetences
E-kompetences un caurviju kompetences
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
Caurviju kompetences
Problēmu risināšana
Iniciatīva
Atbildība
Komunikācija
Darbs komandā
DIGCOMP 2.2
2.1. Mijiedarbība izmantojot digitālās tehnoloģijas
2.4. Sadarbošanās izmantojot digitālās tehnoloģijas
5.3. Digitālo tehnoloģiju radoša lietošana
E-kompetences un caurviju kompetences
E-kompetences un caurviju kompetences
Caurviju kompetences
Problēmu risināšana
Iniciatīva
Atbildība
Komunikācija
Darbs komandā
DIGCOMP 2.2
2.1. Mijiedarbība izmantojot digitālās tehnoloģijas
2.4. Sadarbošanās izmantojot digitālās tehnoloģijas
5.3. Digitālo tehnoloģiju radoša lietošana
Priekšzināšanas
Vismaz vidējā izglītība. Datorlietošanas prasmes vidējā līmenī.

Priekšzināšanas
Vismaz vidējā izglītība. Datorlietošanas prasmes vidējā līmenī.

Kursa tēmas
1. Agile pieeja projektu vadībā.
2. Ievads Scrum metodoloģijā
3. Produkta darbgrāmatas veidošana (Product Backlog).
4. Sprinta plānošana un vadība.
5. Komunikācija un komandas dinamika.
6. Sprinta pārskats un retrospektīva.
7. Scrum rīku izmantošana praksē.
8. Noslēguma simulācija / grupu projekts.
Materiāli kursa dalībniekiem
Pasniedzēja sagatavoti mācību materiāli latviešu valodā.
Mācību norise un nepieciešamais aprīkojums
Nodarbības notiek tiešsaistē divus / trīs darba dienu vakarus nedēļā. Sekmīgai dalībai mācībās dalībniekam ir nepieciešams dators ar Windows operētājsistēmu, webkameru un mikrofonu, kā arī stabils interneta pieslēgums. Mācību programmas apgūšanai nepieciešamo programmatūru nodrošina izglītības iestāde.
Darbs komandā
Praktiska pieredze
Projekta izstrāde


