Atsauksmes
"Lieliska mācību programma, kuru vada profesionāls pasniedzējs. Visi teorētiskie materiāli apkopo svarīgākās tehnikas un tendences sistēmu analīzes jomā. Praktiskās nodarbības ir interaktīvas un veicina iemaņas darbam ar grupu. Liels paldies!"
Vitālijs
"Ļoti profesionāla pasniedzēja. Neskatoties uz attālinātu kursa apguvi, laiks pagāja dinamiski, nebija iespējas "atsēdēt" nodarbības. Pasniedzēja izmanto foršus, interaktīvus rīkus. Savā darbā jau sāku izmantot apgūtās metodes un principus."
Dagnis
"Šis kurs man sniedza ieskatu biznesa analītikā. Sapratu saistību starp dažādām nozarēm. Kurss parādīja sasaisti starp procesiem, kādiem jāiziet, lai izveidotu veiksmīgu produktu."
Eva
Programmatūras prasību izzināšana, analīze un vadība
Kursa mērķis
Sniegt zināšanas un prasmes analizēt un vadīt IT sistēmu un biznesa prasības, kā arī nodrošināt IT sistēmu funkcionalitātes atbilstību lietotāju vajadzībām.
Mērķauditorija
IT sistēmu vai biznesa analītiķi
Prasību analītiķi
Produktu dizaineri
UI / UX dizaineri
Ikviens, kurš vēlās apgūt sistēmu un biznesa analītiķa prasmes un izprast UI/UX lomu programmatūras izstrādes projektos
Kursa mērķis
Sniegt zināšanas un prasmes analizēt un vadīt IT sistēmu un biznesa prasības, kā arī nodrošināt IT sistēmu funkcionalitātes atbilstību lietotāju vajadzībām.
Mērķauditorija
IT sistēmu vai biznesa analītiķi
Prasību analītiķi
Produktu dizaineri
UI / UX dizaineri
Ikviens, kurš vēlās apgūt sistēmu un biznesa analītiķa prasmes un izprast UI/UX lomu programmatūras izstrādes projektos
Tehnoloģijas
Jira, Confluence, Miro, Balsamiq
MĀCĪBU NORISE
20% teorija un 80% prakse
Mācības notiek tiešsaistē. Mācības notiek 2 reizes nedēļā pa 4 mācību stundām 6 nedēļu garumā. Mācību laikā dalībnieki apgūst teoriju, ko nostiprina ar praktiskajiem uzdevumiem un grupu projektu.
Projektos balstīta mācīšanās nozīmē darbu grupās, kad mācību dalībnieki izstrādā projektu, kas ir balstīts uz reālu darba situāciju, praktiski pielietojot nodarbībās apgūtās prasmes un zināšanas.
Darbs komandā
Praktiska pieredze
Projekta izstrāde
e-CF 4.0
B.6. System Engineering - L.1
A.10. User Experience – L.4
B.5. Documentation Production - L.3
Caurviju kompetences
Problēmu risināšana
Konfliktu vadība
Emocionālā kontrole
Komunikācija
E-kompetences un caurviju kompetences
E-kompetences un caurviju kompetences
e-CF 4.0
B.6. System Engineering - L.1
A.10. User Experience – L.4
B.5. Documentation Production - L.3
Caurviju kompetences
Problēmu risināšana
Konfliktu vadība
Emocionālā kontrole
Komunikācija
Priekšzināšanas
Vēlama pieredze darbā ar sistēmu prasību analīzi un izstrādi.
Sertifikācija
Šajā programmā sertifikācija nav iekļauta.
Kursa tēmas
Produkta un prasību dzīvescikli
Prasību inženierija un analītiķa loma tajā
Prasību izstrāde un saistītās tehnikas
Prasību pārvaldība un saistītās tehnikas
Prasības, to veidi un līmeņi
Prasību specifikāciju tipi (t.sk.PPS) un to struktūra
Prasību dokumentēšanas formāti
Prasību detalizācija lietotāja stāsta formātā
Prasību modelēšana
Lietojamība, tās pamatprincipi un lietotāja pieredze
Lietotāju saskarnes, to projektēšana
Mācīšanās rezultāti
Pēc sekmīgas mācību programmas apgūšanas kursa dalībnieki varēs patstāvīgi vai ar nelielu pieredzējušāku kolēģu atbalstu:
Veidot komunikāciju ar ieinteresētajām pusēm, piem. sistēmas lietotājiem, produkta īpašnieku, izstrādātājiem un testētājiem, lai izzinātu un pārvaldītu sistēmas prasības
Pārzināt un spēt veikt prasību inženieriju dažādu prasību izstrādes modeļu ietvaros, t.sk. Iteratīvā (izmantots Agile kultūras, Scrum ietvara komandās), Ūdenskrituma, u.c. modeļu ietvaros
Izprast un atbilstoši pielietot dažādu prasību veidus un līmeņus;
Veikt prasību izstrādi, tās izzinot, analizējot, dokumentējot un caurskatot
Izprast un pielietot dažādas ar prasību izstrādi un pārvaldību saistītās tehnikas, t.sk. ieinteresēto pušu un pamatcēloņu (“root causes”) analīze, intervijas, tvēruma modelēšana, produkta un tā funkciju dekompozīcija, pārskatīšana (“pair review”), u.c.
Dokumentēt prasības lietotāja stāstu formātā, strādājot Scrum vai Kanban ietvara komandās
Izprast prasību modeļu veidus, līmeņus un perspektīvas
Spēt pēc vajadzības veikt prasību modelēšanu, izvēloties atbilstošāko prasību modeļa veidu
Veikt prasību pārvaldību, t.sk. prioritizāciju, trasēšanu un izmaiņu pārvaldību
Identificēt un definēt prasību atribūtus
Pārveidot ieinteresēto pušu gaidas programmatūras prasībās
Projektēt ekrānskiču struktūru un saturu
Pārliecināties, ka sagatavotā informācija ieinteresētajām pusēm ir skaidra, pilnīga un korekta un, ka tā tiek sniegta piemērotā veidā
Sagatavot izstrādes projektam atbilstošu PPS struktūru un saturu
Izstrādāt tiešsaistes dokumentus un to saturu
Atsauksmes
"Lieliska mācību programma, kuru vada profesionāls pasniedzējs. Visi teorētiskie materiāli apkopo svarīgākās tehnikas un tendences sistēmu analīzes jomā. Praktiskās nodarbības ir interaktīvas un veicina iemaņas darbam ar grupu. Liels paldies!"
Vitālijs
"Ļoti profesionāla pasniedzēja. Neskatoties uz attālinātu kursa apguvi, laiks pagāja dinamiski, nebija iespējas "atsēdēt" nodarbības. Pasniedzēja izmanto foršus, interaktīvus rīkus. Savā darbā jau sāku izmantot apgūtās metodes un principus."
Dagnis
"Šis kurs man sniedza ieskatu biznesa analītikā. Sapratu saistību starp dažādām nozarēm. Kurss parādīja sasaisti starp procesiem, kādiem jāiziet, lai izveidotu veiksmīgu produktu."
Eva