Lietotāja saskarnes un lietotāja pieredzes dizaina izstrāde (UI/UX)
Kursa mērķis
Palīdzēt dalībniekiem apgūt zināšanas un prasmes lietotāju pieredzes (UX) uzlabošanai, analīzei, plānošanai un īstenošanai, kā arī uz lietotājiem centrētā saskarnes (UI) dizaina izstrādei.
Mērķauditorija
Lietderības analītiķi
Lietderības testētāji
Lietotāju saskarnes dizaineri
Tīmekļa izstrādātāji
IT sistēmu analītiķi
Prasību analītiķi
Produktu dizaineri
Produktu īpašnieki
UI/UX dizaineri
Izstrādes komandu vadītāji
Kursa mērķis
Palīdzēt dalībniekiem apgūt zināšanas un prasmes lietotāju pieredzes (UX) uzlabošanai, analīzei, plānošanai un īstenošanai, kā arī uz lietotājiem centrētā saskarnes (UI) dizaina izstrādei.
Mērķauditorija
Lietderības analītiķi
Lietderības testētāji
Lietotāju saskarnes dizaineri
Tīmekļa izstrādātāji
IT sistēmu analītiķi
Prasību analītiķi
Produktu dizaineri
Produktu īpašnieki
UI/UX dizaineri
Izstrādes komandu vadītāji
Tehnoloģijas
Figma
MĀCĪBU NORISE
20% teorija un 80% prakse
Mācības notiek tiešsaistē. Mācības notiek 2 reizes nedēļā pa 4 mācību stundām 6 nedēļu garumā. Mācību laikā dalībnieki apgūst teoriju, ko nostiprina ar praktiskajiem uzdevumiem un grupu projektu.
Projektos balstīta mācīšanās nozīmē darbu grupās, kad mācību dalībnieki izstrādā projektu, kas ir balstīts uz reālu darba situāciju, praktiski pielietojot nodarbībās apgūtās prasmes un zināšanas.
Darbs komandā
Praktiska pieredze
Projekta izstrāde
e-CF 4.0
B.6. System Engineering - L.1
A.10. User Experience – L.4
D.11. Needs Identification – L.3
Caurviju kompetences
Problēmu risināšana
Konfliktu vadība
Emocionālā kontrole
Komunikācija
E-kompetences un caurviju kompetences
E-kompetences un caurviju kompetences
e-CF 4.0
B.6. System Engineering - L.1
A.10. User Experience – L.4
D.11. Needs Identification – L.3
Caurviju kompetences
Problēmu risināšana
Konfliktu vadība
Emocionālā kontrole
Komunikācija
Priekšzināšanas
Nav
Sertifikācija
Šajā programmā sertifikācija nav iekļauta.
Kursa tēmas
UI/UX pamatprincipi
Uz cilvēku centrēta dizaina pamatelementi un to izstrādes principi
Agile un scrum projektu vadības metodes
Lietotāju izpētes metodes
Lietošanas konteksta izpēte un tā ilustrēšana
Lietotāju prasību un gaidu izzināšanas metodes
Lietotāju prasību prioritizēšana un dokumentēšana
Prasību vadība agile/scrum un ūdenskrituma projektos
Dialoga principi un lietotāja saskarnes izstrādes vadlīnijas
Mijiedarbības dizains
Vizuālais dizains
Lietotāja saskarnes prototipu veidošana
Lietojamības mērīšana
Lietojamības novērtēšana
Lietotāju pieredzes vadība
Mācīšanās rezultāti
Pēc sekmīgas mācību programmas apgūšanas kursa dalībnieki varēs patstāvīgi vai ar nelielu pieredzējušāku kolēģu atbalstu:
Izprast uz cilvēku centrēta dizaina pamatelementus
Pielietot dizaina principus un rīkus, kas nodrošina labu lietotāja pieredzi (UX)
Pielietot uz lietotāju orientētu saskarnes (UI) dizaina principus
Izprast un raksturot jaunās tehnoloģijas un ierīces, tādas kā mākoņdatošana, robotika, lietu internets, virtuālā realitāte, papildinātā realitāte, mašīnmācīšanās, mākslīgais intelekts
Izprast un pielietot principus, standartus un metodes, kas saistītas ar ergonomiku un interaktivitāti
Izprast atšķirību starp lietojamību un lietotāja pieredzi
Pielietot agile un scrum metodes strādājot agile un scrum projektu komandās
Veidot komunikāciju ar sistēmas lietotājiem, produkta īpašnieku, izstrādātājiem un testētājiem, lai izzinātu prasības un skaidrotu sistēmas dizaina un izstrādes principus
Pielietot tādas sistēmu prasību izzināšanas metodes kā lietotāju stāsti, intervijas, darbnīcas, prototipu veidošana un lietojamības scenāriju veidošana
Plānot un veikt lietotāju uzvedības empīriskos mērījumus
Veidot maketa dizainu un interaktīvus prototipus, lai nodrošinātu, ka lietotāji var efektīvi mijiedarboties ar tiem
Veidot personas un lietotāju ceļojumus
Pielietot lietotāja pieredzes mērījumus
Veidot un rediģēt tekstus un maketus
Izprast dialoga principus un lietotāja saskarnes vadlīnijas
Izstrādāt tiešsaistes dokumentus un saturu
Nodrošināt, ka informācija lietotājam ir skaidra, pilnīga un pareiza un, ka tā ir sniegta piemērotā vietā (lietojumprogramma vai dokumentācijas portāls) un formātā (teksts, attēls, video, multivides u.c.)
Izstrādāt un vadīt lietojamības testus
pielietot metodes prasību validēšanai un vadībai