
Mākslīgais intelekts klientu atbalstam: efektivitāte, personalizācija un inovācijas

Kursa mērķis
Attīstīt pieaugušo izglītojamo digitālās prasmes un sniegt praktiskas iemaņas, kā pielietot ģeneratīvā mākslīgā intelekta (ĢenMI) tehnoloģijas klientu/ partneru pieredzes uzlabošanai un biznesa inovācijām. Dalībnieki apgūs, kā integrēt ĢenMI rīkus klientu atbalsta automatizācijā, tirgus analīzē, personalizētā mārketingā, satura veidošanā un loģistikas optimizācijā, vienlaikus ievērojot datu aizsardzības un kiberdrošības prasības.
Mērķauditorija
Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 gadiem, kuri strādā vai plāno darboties klientu apkalpošanas/atbalsta, pārdošanas vai digitālā mārketinga jomās, un vēlas paaugstināt savu konkurētspēju, izmantojot MI rīkus un tehnoloģijas.
Kursa mērķis
Attīstīt pieaugušo izglītojamo digitālās prasmes un sniegt praktiskas iemaņas, kā pielietot ģeneratīvā mākslīgā intelekta (ĢenMI) tehnoloģijas klientu/ partneru pieredzes uzlabošanai un biznesa inovācijām. Dalībnieki apgūs, kā integrēt ĢenMI rīkus klientu atbalsta automatizācijā, tirgus analīzē, personalizētā mārketingā, satura veidošanā un loģistikas optimizācijā, vienlaikus ievērojot datu aizsardzības un kiberdrošības prasības.
Mērķauditorija
Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 gadiem, kuri strādā vai plāno darboties klientu apkalpošanas/atbalsta, pārdošanas vai digitālā mārketinga jomās, un vēlas paaugstināt savu konkurētspēju, izmantojot MI rīkus un tehnoloģijas.
Tehnoloģijas
Windows, ChatGPT, Copilot, Microsoft 365, Gemini
Mācīšanās rezultāti
Pēc veiksmīgas izglītības programmas apgūšanas dalībnieks:
1. Zinās ģeneratīvā mākslīgā intelekta pamatprincipus, tehnoloģiju darbības loģiku, ētikas un datu aizsardzības prasības.
2. Pratīs noteikt iespējamos MI izmantošanas scenārijus klientu apkalpošanā/atbalstā, identificēt riskus saistībā ar privātumu un datu aizsardzību.
3. Spēs pamatoti izvērtēt MI izmantošanu, ievērot normatīvos un ētikas principus un integrēt tos praktiskā darbā ar klientiem.
4. Zinās populārākos MI rīkus klientu apkalpošanai, pārdošanai un personalizācijai, to funkcionalitāti un ierobežojumus.
5. Pratīs analizēt uzņēmuma vajadzības, izvēlēties atbilstošus MI rīkus un tos konfigurēt konkrētām situācijām.
6. Spēs integrēt MI rīkus ikdienas procesos, uzlabojot klientu apkalpošanas kvalitāti un satura pielāgošanu.
7. Zinās datu analīzes pamatus, MI piedāvātās iespējas tirgus un klientu uzvedības prognozēšanai.
8. Pratīs pielietot MI rīkus datu apstrādei, vizualizācijai un interpretācijai.
9. Spēs izdarīt pamatotus secinājumus no iegūtajiem datiem un izmantot tos lēmumu pieņemšanā biznesa kontekstā.
10. Zinās ģeneratīvā MI rīku iespējas dažādu satura veidu veidošanai un to autortiesību/ētikas aspektus.
11. Pratīs ģenerēt, rediģēt un pielāgot dažādus satura formātus pārdošanas un mārketinga aktivitātēm.
12. Spēs radīt kvalitatīvu un atbilstošu saturu konkrētai mērķauditorijai, izmantojot MI rīkus efektīvi un droši.
13. Zinās kopdarba platformas un to MI funkcionalitātes iespējas (piemēram, uzdevumu automatizācija, dokumentu koprediģēšana).
14. Pratīs organizēt komandas darbu, izmantojot šos rīkus, plānot un dalīt uzdevumus, sekot līdzi progresam.
15. Spēs izstrādāt praktiskus materiālus un vadlīnijas MI izmantošanai klientu apkalpošanā/atbalstā, nodrošinot efektīvu sadarbību un zināšanu pārnesi komandā.

DIGCOMP 2.2
Vajadzību un tehnoloģisko risinājumu identificēšana, tīkla etiķete (netiķete), personas datu un privātuma aizsardzība, digitālo tehnoloģiju radoša lietošana, datu, informācijas un digitālā satura pārvaldība, digitālā satura veidošana, digitālā satura integrēšana un atkārtota izstrāde, sadarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas, 6.līmenis.
E-kompetences un caurviju kompetences
E-kompetences un caurviju kompetences
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
Priekšzināšanas
Vismaz vidējā izglītība, datorlietošanas prasmes vidējā līmenī (DigComp 3.-4. līmenis).

Priekšzināšanas
Vismaz vidējā izglītība, datorlietošanas prasmes vidējā līmenī (DigComp 3.-4. līmenis).

Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
Add paragraph text. Click “Edit Text” to update the font, size and more. To change and reuse text themes, go to Site Styles.
E-kompetences un caurviju kompetences
E-kompetences un caurviju kompetences
DIGCOMP 2.2
Vajadzību un tehnoloģisko risinājumu identificēšana, tīkla etiķete (netiķete), personas datu un privātuma aizsardzība, digitālo tehnoloģiju radoša lietošana, datu, informācijas un digitālā satura pārvaldība, digitālā satura veidošana, digitālā satura integrēšana un atkārtota izstrāde, sadarbība, izmantojot digitālās tehnoloģijas, 6.līmenis.
Kursa tēmas
1. Ievads ģeneratīvā mākslīgā intelekta pielietošanā
1.1. Ģeneratīvā MI tehnoloģiju veidi un pielietojumi
1.2. GPT modeļi un to iespējas
1.3. Pārskats par populārākajiem rīkiem: ChatGPT, Copilot, Gemini™ u.c
1.4 Pielietojuma piemēri e-komercijā un klientu atbalstā
2. Kritiskā domāšana un atbildīga ĢenMI izmantošana
2.1 Rezultātu kvalitātes izvērtēšana: kā noteikt, kad AI ģenerētais saturs ir atbilstošs un kad – jāuzlabo
2.2. Halucināciju (nepatiesas vai nepamatotas atbildes) atpazīšana un pārvaldība
2.3. Autortiesību, ētikas un aizspriedumu jautājumi ģeneratīvajā saturā
2.4. Atbildīga ĢenMI lietošana organizācijas vārdā (iekšējā politika, reputācijas riski)
2.5. Ilgtspējīga un iekļaujoša AI izmantošana – kā ĢenMI var vairot (vai apdraudēt) vienlīdzību, iekļaušanu un uzticēšanos
3. Datu aizsardzība un kiberdrošība darbā ar klientiem
3.1. Personas datu apstrāde ar MI rīkiem
3.2. Rīku izvēle un iestatījumi privātuma nodrošināšanai
3.3. Drošības riski čatbotu un datu analīzes lietojumā
3.4. GDPR prasības, praktiskie piemēri
4. Personalizēta klientu apkalpošana
4.1. Čatboti un MI asistenti
4.2. Komunikācijas pielāgošana dažādām klientu grupām
4.3 Produktu aprakstu un komunikācijas ģenerēšana
5. Tirgus analīze un klientu uzvedības prognozēšana
5.1. Klientu datu avoti
5.2. Datu apkopošana, interpretācija un vizualizācija
5.3. Pārdošanas tendenču noteikšana ar MI
6. Radošs saturs pārdošanai un klientu piesaistei
6.1. Pārdošanas tekstu, aprakstu, vizuālā materiāla ģenerēšana
6.2. Radošums MI vidē – ideju radīšana un uzlabošana
7. Digitālais mārketings un MI
7.1. Personalizēts saturs dažādām auditorijām
7.2. MI pielietošana e-pastu, kampaņu un reklāmu izstrādē
8. Komandas darbs ar MI
8.1. Kopdarba platformas (MS Teams, Google Workspace, Miro u.c.)
8.2. Lomu sadale, sadarbības scenāriji ar MI atbalstu
9. Noslēguma darbi un pieredzes izvērtēšana
9.1. Priekšlikumu, veidņu, prezentāciju izstrāde un prezentēšana
9.2. Diskusijas par pieredzi, tālāko izmantošanu un rezultātu apkopojums
10. Noslēguma pārbaudījums
Materiāli kursa dalībniekiem
Pasniedzēja sagatavoti mācību materiāli latviešu valodā.
Mācību norise un nepieciešamais aprīkojums
Nodarbības notiek tiešsaistē darba dienu vakaros. Sekmīgai dalībai mācībās dalībniekam ir nepieciešams dators ar Windows operētājsistēmu, webkameru un mikrofonu, kā arī stabils interneta pieslēgums. Mācību programmas apgūšanai nepieciešamo programmatūru nodrošina izglītības iestāde.
Darbs komandā
Praktiska pieredze
Projekta izstrāde

Atsauksmes

