Informācijas sistēmu prasību analīze (DigComp L3)
PROGRAMMAS MĒRĶIS
Sniegt zināšanas un prasmes analizēt un aprakstīt IT sistēmu prasības, kā arī izprast UI/UX lomu programmatūras izstrādes projektos, lai nodrošinātu IT sistēmu funkcionalitātes atbilstību lietotāju vajadzībām.
Izglītības programma ir izveidota ņemot vērā Eiropas Komisijas Digitālās kompetences ietvarstruktūras (DigComp) vadlīnijas un atbilst DigComp 3. kompetenču līmenim (L3) - pēc sekmīgas programmas apgūšanas izglītojamais spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā.
Mācību ilgums un formāts
160 mācību stundas:
60 stundas tiešsaistē ar
pasniedzēju un 100 stundas
projektu un patstāvīgais darbs
Mērķauditorija
Ikviens, kurš vēlas apgūt IT sistēmu prasību analīzi, kā arī
izprast UI/UX lomu programmatūras izstrādes projektos.
Tehnoloģijas
Windows operētājsistēma
Microsoft Teams for Education
Jira
Confluence
Priekšzināšanas un priekšnoteikumi dalībai
Vismaz vidējā izglītība
Mācīšanās rezultāti
Pēc sekmīgas mācību programmas apgūšanas kursa dalībnieki spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā:
• komunicēt ar sistēmas lietotājiem, produkta īpašnieku, izstrādātājiem un testētājiem, lai izzinātu prasības un nodrošinātu sistēmas dizaina un izstrādes principus;
• pielietot agile un scrum metodes strādājot agile un scrum projektu komandās;
• pielietot tādas sistēmu prasību izzināšanas metodes kā lietotāju stāsti, intervijas, darbnīcas, prototipu veidošana un lietojamības scenāriju veidošana;
• kārtot, analizēt un vadīt iesaistīto pušu prasības;
• pārveidot programmatūras lietotāju gaidas sistēmas prasībās;
• veidot programmatūras testus un vērtēt testu rezultātus atbilstoši programmatūras specifikācijām;
• veidot maketa dizainu un interaktīvus prototipus, lai nodrošinātu, ka lietotāji var efektīvi mijiedarboties ar tiem;
• veidot personas un lietotāju ceļojumus;
• pielietot lietotāja pieredzes mērījumus;
• pārliecināties, ka informācija lietotājiem ir skaidra, pilnīga un pareiza un, ka tā tiek sniegta piemērotā vietā (lietojumprogrammas vai dokumentācijas portālā) un formātā (teksts, attēls, video, tērzēšanas kaste, multivide utt.);
• veidot un rediģēt tekstus un maketus;
• veidot tiešsaistes dokumentus un saturu;
• pielietot metodes prasību atbilstības pārbaudei;
• nodrošināt programmatūras atbilstību lietotāju prasībām.
Programma attīsta e-kompetences un caurviju kompetences
DIGCOMP 2.1
3.4 Programmēšana
5.2. Vajadzību un tehnoloģisko risinājumu identificēšana
5.3. Digitālo tehnoloģiju radoša lietošana
3. līmenis:
persona spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā.
e-CF 4.0
-
B.6. System Engineering - L.1
-
A.10. User Experience – L.3
-
B.5. Documentation Production - L.3
Caurviju kompetences
-
Problēmu risināšana
-
Konfliktu vadība
-
Emocionālā kontrole
-
Komunikācija
Materiāli kursa dalībniekiem
Pasniedzēja sagatavota darba burtnīca ar uzdevumu aprakstiem
Kursa tēmas
1. Programmatūras prasību uzdevumi
2. Prasību izzināšanas metodes
3. Prasību analīzes metodes
4. Prasību atribūti un skati
5. Prasību analīze un kārtošana
6. Versiju un izmaiņu koordinēšana
7. Programmatūras prasību specifikācija (PPS)
8. Prasību trasējamības tehnikas
9. Prasību pārskatu veidošana
10. Lietotāju pieredze
11. Testēšanas pārskatu veidošana
12. Prasību atbilstības pārbaudīšana
13. Risinājuma piegāde atbilstoši prasībām
14. Prasību izmaiņu dokumentēšana
15. Prasību nodrošināšana agile/scrum un ūdenskrituma projektos