E-komercijas ieviešanas pamati ar Ecwid (DigComp L3)
PROGRAMMAS MĒRĶIS
Sniegt zināšanas un prasmes, lai veidotu e-komercijas funkcionalitāti esošās vai jaunās tīmekļa vietnēs.
Izglītības programma ir izveidota ņemot vērā Eiropas Komisijas Digitālās kompetences ietvarstruktūras (DigComp) vadlīnijas un atbilst DigComp 3. kompetenču līmenim (L3) - pēc sekmīgas programmas apgūšanas izglītojamais spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā.
Mācību ilgums un formāts
160 mācību stundas:
60 stundas tiešsaistē ar
pasniedzēju un 100 stundas
projektu un patstāvīgais darbs
Mērķauditorija
Ikviens, kurš vēlas apgūt
e-komercijas/ e-veikala funkcionalitātes ieviešanu esošās vai jaunās tīmekļa vietnēs.
Tehnoloģijas
Windows operētājsistēma
Microsoft Teams for Education
Ecwid
Trello
Priekšzināšanas un priekšnoteikumi dalībai
Vismaz vidējā izglītība
Mācīšanās rezultāti
Pēc sekmīgas mācību programmas apgūšanas kursa dalībnieki spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā:
• Izprast e-komercijas galvenos elementus: klienti un partneri, produkti un pakalpojumi, tehnoloģijas un platformas
• Plānot e-komercijas funkcionalitāti
• Izvēlēties piemērotu mērķiem e-komercijas tehnoloģiju
• Pielāgot vajadzībām Ecwid e-komercijas tehnoloģiju
• Piemērot dizaina un lietotāju pieredzes (UX/UI) principus un labākās prakses
• Organizēt un konfigurēt Ecwid e-komercijas platformas produktus
• Izvēlēties piemērotāko norēķinu risinājumu
• Izvēlēties piemērotākos piegādes risinājumus
• Piesaistīt klientu plūsmu
• Veikt pasūtījumu apstrādi
• Aizsargāt e-komercijas resursus un klientu datus
• Pielietot Vispārīgās Datu Aizsardzības Regulas (VDAR) principus
• Izvēlēties un atsekot veiktspējas indikatorus (KPI)
Programma attīsta e-kompetences un caurviju kompetences
DIGCOMP 2.1
4.2. Personas datu un privātuma aizsardzība
5.2. Vajadzību un tehnoloģisko risinājumu identificēšana
5.3. Digitālo tehnoloģiju radoša lietošana
5.5. Digitālā transformācija
3. līmenis:
persona spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā.
e-CF 4.0
-
B.1. Application Development L2
-
D.6. Digital Marketing L3
-
A.10. User Experience Level 2
Caurviju kompetences
-
Komunikācija
-
Problēmu risināšana
-
Darbs komandā
-
Pašattīstība
Materiāli kursa dalībniekiem
Pasniedzēja sagatavota darba burtnīca ar uzdevumu aprakstiem
Kursa tēmas
1. Ievads e-komercijā
2. E-komercijas galvenie elementi: klienti un partneri, produkti un pakalpojumi, tehnoloģijas un platformas
3. E-komercijas uzdevumu un funkcionalitātes plānošana
4. E-komercijas tehnoloģijas izvēle
5. Ecwid e-komercijas rīku konfigurēšana
6. Ecwid produktu kataloga konfigurēšana
• E-komercijas produktu kataloga redaktora izpēte
• Vienkārši produkti
• Mainīgi produkti
• Digitālie produkti
• Abonēšana (subscription)
7. E- komercijas produktu kataloga organizēšana
• Kārtošana un marķēšana
• Produktu arhīvs
• Produktu filtru pievienošana veikala lapai
8. SEO (search engine optimisation) izmantošana un klientu plūsmas piesaiste
• E-komercijas veikala redzamības nodrošināšana meklētājprogrammās (SEO)
• E-komercijas atslēgvārdu izpēte
• Vietnes kartes izveide
• Drupaču (breadcrumbs) konfigurēšana
9. Pasūtījumu apstrāde, izmantojot Ecwid E- komercijas rīkus
• Pasūtījumu izpilde
• Pasūtījumu un maksājumu atmaksa
• Pārdošanas datu skatīšana
10. Dizaina un lietotāju pieredzes principu piemērošana
• Ecwid E- komercijas skata izvēle
• Produkta datu cilnes/menu pievienošana
• Produkta lapas pielāgošana
11. Piezemēšanās lapas (landing page) izveide
• E-komercijas funkcionalitātes pievienošana piezemēšanās lapai
12. Ecwid e- komercijas platformas testēšana pirms palaišanas
13. Ecwid e-komercijas platformas uzturēšana;
14. Ecwid e-komercijas resursu un klientu datu aizsardzības nodrošināšana
15. Ecwid e-komercijas vietnes atbilstības vispārīgās datu aizsardzības regulas (VDAR jeb GDPR) prasībām nodrošināšana.