Lietotāja saskarnes un lietotāja pieredzes dizaina izstrāde (UI/UX)
PROGRAMMAS MĒRĶIS
Palīdzēt dalībniekiem apgūt zināšanas un prasmes lietotāju pieredzes (UX) uzlabošanai, analīzei, plānošanai un īstenošanai, kā arī uz lietotājiem centrētā saskarnes (UI) dizaina izstrādei.
Mācību ilgums un formāts
48 mācību stundas
Tiešsaistē
Mērķauditorija
Lietderības analītiķi, lietderības testētāji, lietotāju saskarnes dizaineri, tīmekļa izstrādātāji, IT sistēmu analītiķi, prasību analītiķi, produktu dizaineri, produktu īpašnieki, UI/UX dizaineri, izstrādes komandu vadītāji.
Priekšzināšanas un priekšnoteikumi dalībai
Nav.
Mācību norise
Mācības notiek tiešsaistē. Mācību programmu veido 20% teorija un 80% praktiskie uzdevumi.
Mācības notiek 2 reizes nedēļā pa 4 mācību stundām 6 nedēļu garumā. Mācību laikā dalībnieki apgūst gan teoriju, ko nostiprina ar praktiskajiem uzdevumiem, gan grupās izstrādā projektu, kas balstīts uz reālu darba situāciju.
Mācīšanās rezultāti
Pēc sekmīgas mācību programmas apgūšanas kursa dalībnieki varēs patstāvīgi vai ar nelielu pieredzējušāku kolēģu atbalstu:
-
izprast uz cilvēku centrēta dizaina pamatelementus;
-
pielietot dizaina principus un rīkus, kas nodrošina labu lietotāja pieredzi (UX);
-
pielietot uz lietotāju orientētu saskarnes (UI) dizaina principus;
-
izprast un raksturot jaunās tehnoloģijas un ierīces, tādas kā mākoņdatošana, robotika, lietu internets, virtuālā realitāte, papildinātā realitāte, mašīnmācīšanās, mākslīgais intelekts
-
izprast un pielietot principus, standartus un metodes, kas saistītas ar ergonomiku un interaktivitāti.
-
izprast atšķirību starp lietojamību un lietotāja pieredzi;
-
pielietot agile un scrum metodes strādājot agile un scrum projektu komandās;
-
veidot komunikāciju ar sistēmas lietotājiem, produkta īpašnieku, izstrādātājiem un testētājiem, lai izzinātu prasības un skaidrotu sistēmas dizaina un izstrādes principus;
-
pielietot tādas sistēmu prasību izzināšanas metodes kā lietotāju stāsti, intervijas, darbnīcas, prototipu veidošana un lietojamības scenāriju veidošana;
-
plānot un veikt lietotāju uzvedības empīriskos mērījumus;
-
veidot maketa dizainu un interaktīvus prototipus, lai nodrošinātu, ka lietotāji var efektīvi mijiedarboties ar tiem;
-
veidot personas un lietotāju ceļojumus;
-
pielietot lietotāja pieredzes mērījumus;
-
veidot un rediģēt tekstus un maketus;
-
izprast dialoga principus un lietotāja saskarnes vadlīnijas;
-
izstrādāt tiešsaistes dokumentus un saturu;
-
nodrošināt, ka informācija lietotājam ir skaidra, pilnīga un pareiza un, ka tā ir sniegta piemērotā vietā (lietojumprogramma vai dokumentācijas portāls) un formātā (teksts, attēls, video, multivides u.c.);
-
izstrādāt un vadīt lietojamības testus;
-
pielietot metodes prasību validēšanai un vadībai.
Programma attīsta e-kompetences un caurviju kompetences
e-CF 4.0
-
B.6. System Engineering - L.1
-
A.10. User Experience – L.4
-
D.11. Needs Identification – L.3
Caurviju kompetences
-
Problēmu risināšana
-
Konfliktu vadība
-
Emocionālā kontrole
-
Komunikācija
Kursa tēmas
-
UI/UX pamatprincipi
-
Uz cilvēku centrēta dizaina pamatelementi un to izstrādes principi
-
Agile un scrum projektu vadības metodes
-
Lietotāju izpētes metodes
-
Lietošanas konteksta izpēte un tā ilustrēšana
-
Lietotāju prasību un gaidu izzināšanas metodes
-
Lietotāju prasību prioritizēšana un dokumentēšana
-
Prasību vadība agile/scrum un ūdenskrituma projektos
-
Dialoga principi un lietotāja saskarnes izstrādes vadlīnijas
-
Mijiedarbības dizains
-
Vizuālais dizains
-
Lietotāja saskarnes prototipu veidošana
-
Lietojamības mērīšana
-
Lietojamības novērtēšana
-
Lietotāju pieredzes vadība