Digitālās transformācijas veicināšanas metodes un paņēmieni (DigComp L3)
PROGRAMMAS MĒRĶIS
Sniegt zināšanas un prasmes digitālās transformācijas veicināšanas metožu un paņēmienu jomā.
Izglītības programma ir izveidota ņemot vērā Eiropas Komisijas Digitālās kompetences ietvarstruktūras (DigComp) vadlīnijas un atbilst DigComp 3. kompetenču līmenim (L3) - pēc sekmīgas programmas apgūšanas izglītojamais spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā.
Mācību ilgums un formāts
160 mācību stundas:
60 stundas tiešsaistē ar
pasniedzēju un 100 stundas
projektu un patstāvīgais darbs
Mērķauditorija
Ikviens, kurš piedalās digitālo tehnoloģiju ieviešanā
Tehnoloģijas
Windows operētājsistēma
Microsoft Teams for Education
Mākoņtehnoloģijas
Confluence
Trello
Priekšzināšanas un priekšnoteikumi dalībai
Vismaz vidējā izglītība
Mācīšanās rezultāti
Pēc sekmīgas mācību programmas apgūšanas kursa dalībnieki spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā:
• pielietot paņēmienus, lai identificētu inovāciju nepieciešamību, priekšrocības un uzlabojumus digitālo tehnoloģiju ieviešanas rezultātā;
• pielietot inovācijas procesa veicināšanas metodes un paņēmienus (dizaina domāšana, kopradīšana, uz lietotāju vērstas inovācijas);
• pielietot digitālos rīkus informācijas koplietošanai un sadarbībai;
• pielietot pārmaiņu vadības galvenos rādītājus (KPI);
• pielietot izmaiņu izmaksu un ieguvumu analīzes metodes;
• pielietot atbilstošu tehnoloģiju risinājumus, pamatojoties uz ieguvumu, risku un kopējās ietekmes analīzi;
• veidot un dokumentēt procesu uzlabojumu ieviešanas plānu;
• pielietot projektu un pārmaiņu vadības labākās prakses ietvarus un to atbalsta rīkus.
Programma attīsta e-kompetences un caurviju kompetences
DIGCOMP 2.1
5.3. Digitālo tehnoloģiju radoša lietošana
5.5. Digitālā transformācija
3. līmenis:
persona spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā.
e-CF 4.0
-
E.7. Business Change Management Level 2
-
A.9. Innovating Level 2
-
A.3. Service Delivery Level 1
Caurviju kompetences
-
Problēmu risināšana
-
Konfliktu vadība
-
Emocionālā kontrole
-
Komunikācija
-
Pielāgošanās
Materiāli kursa dalībniekiem
Pasniedzēja sagatavota darba burtnīca ar uzdevumu aprakstiem
Kursa tēmas
1. Inovāciju nepieciešamības identificēšana, priekšrocības un uzlabojumi ieviešot jaunas tehnoloģijas
2. Pierādījumos balstītas pārmaiņu koncepcijas izstrāde
3. Inovācijas procesu metodes un paņēmieni:
• dizaina domāšana kopradīšana,
• uz lietotāju vērstas inovācijas.
4. Pārmaiņu process digitālās transformācijas ietvaros:
• pārmaiņu prasības un pārmaiņu ieguvumu aprēķins,
• pārmaiņu izmaksu un ieguvumu analīze,
• pārmaiņu vadības galvenie rādītāji (KPI)
5. Digitālās transformācijas izmaiņu izmaksu un ieguvumu analīzes metodes
6. Procesu uzlabojumu ieviešanas plānu dokumentācija
7. Projektu un pārmaiņu vadības labākās prakses ietvari un digitālie atbalsta rīki