Lietotāja saskarnes (UI) un lietotāja pieredzes (UX) dizaina izstrāde (DigComp L3)
PROGRAMMAS MĒRĶIS
Sniegt zināšanas un prasmes lietotāju pieredzes (UX) analīzei, plānošanai un īstenošanai, kā arī uz lietotājiem centrētā saskarnes (UI) dizaina (projektējuma) izstrādei.
Izglītības programma ir izveidota ņemot vērā Eiropas Komisijas Digitālās kompetences ietvarstruktūras (DigComp) vadlīnijas un atbilst DigComp 3. kompetenču līmenim (L3) - pēc sekmīgas programmas apgūšanas izglītojamais spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā.
Mācību ilgums un formāts
160 mācību stundas:
60 stundas tiešsaistē ar
pasniedzēju un 100 stundas
projektu un patstāvīgais darbs
Mērķauditorija
Ikviens, kurš vēlas apgūt IT sistēmu lietotāju pieredzes analīzi un tās atbilstības nodrošināšanu lietotāju gaidām, kā arī lietotāju saskarnes projektēšanu.
Tehnoloģijas
Windows operētājsistēma
Microsoft Teams for Education
Lietotāju saskarnes protipēšanas rīki
Jira
Confluence
Priekšzināšanas un priekšnoteikumi dalībai
Vismaz vidējā izglītība
Mācīšanās rezultāti
Pēc sekmīgas mācību programmas apgūšanas kursa dalībnieki varēs patstāvīgi vai ar nelielu pieredzējušāku lietotāju atbalstu:
• izprast uz cilvēku centrēta dizaina (projektējuma) pamatelementus;
• pielietot dizaina principus un rīkus, kas nodrošina labu lietotāja pieredzi (UX);
• pielietot uz lietotāju orientētu saskarnes (UI) dizaina principus;
• izprast un raksturot jaunās tehnoloģijas un ierīces tādas kā mākoņdatošana, robotika, lietu internets, virtuālā realitāte
• izprast un pielietot principus, standartus un metodes, kas saistītas ar ergonomiku un interaktivitāti.
• izprast atšķirību starp lietojamību un lietotāja pieredzi;
• pielietot Agile un Scrum metodes strādājot Agile un Scrum projektu komandās;
• veidot komunikāciju ar sistēmas lietotājiem, produkta īpašnieku, izstrādātājiem un testētājiem, lai izzinātu prasības un skaidrotu sistēmas dizaina un izstrādes principus;
• pielietot tādas sistēmu prasību izzināšanas metodes kā lietotāju stāsti, intervijas, darbnīcas, prototipu veidošana un lietojamības scenāriju veidošana;
• veikt lietotāju uzvedības empīriskos mērījumus;
• veidot maketa dizainu un interaktīvus prototipus, lai nodrošinātu, ka lietotāji var efektīvi mijiedarboties ar tiem;
• veidot personas un lietotāju ceļojumus;
• pielietot lietotāja pieredzes mērījumus;
• veidot un rediģēt tekstus un maketus;
• izprast dialoga principus un lietotāja saskarnes vadlīnijas;
• izstrādāt tiešsaistes dokumentus un saturu;
• nodrošināt, ka informācija lietotājam ir skaidra, pilnīga un pareiza un ka tā ir sniegta piemērotā vietā (lietojumprogramma vai dokumentācijas portāls) un formātā (teksts, attēls, video, multivides u. c.);
• izstrādāt un realizēt lietojamības testus;
• pielietot metodes prasību atbilstības pārbaudei.
Programma attīsta e-kompetences un caurviju kompetences
DIGCOMP 2.1
3.4 Programmēšana
5.2. Vajadzību un tehnoloģisko risinājumu identificēšana
5.3. Digitālo tehnoloģiju radoša lietošana
3. līmenis:
persona spēs patstāvīgi veikt skaidri definētus rutīnas uzdevumus un risināt vienkāršas problēmas, kas rodas šo uzdevumu izpildes gaitā.
e-CF 4.0
-
B.6. System Engineering - L.1
-
A.10. User Experience – L.3
-
D.11. Needs Identification – L.3
Caurviju kompetences
-
Problēmu risināšana
-
Konfliktu vadība
-
Emocionālā kontrole
-
Komunikācija
Materiāli kursa dalībniekiem
Pasniedzēja sagatavota darba burtnīca ar uzdevumu aprakstiem
Kursa tēmas
1. UI/UX pamatprincipi
2. Uz cilvēku centrēta dizaina pamatelementi un to izstrādes vadlīnijas
3. Agile un Scrum projektu īstenošanas metodes
4. Lietotāju pieredzes analīzes metodes
5. Lietošanas konteksta analīze
6. Lietotāju prasību un gaidu izzināšanas metodes
7. Lietotāju prasību kārtošana un dokumentēšana
8. Prasību nodrošināšana Agile/Scrum un ūdenskrituma projektos
9. Dialoga principi un lietotāja saskarnes izstrādes vadlīnijas;
10. Mijiedarbības dizains
11. Vizuālais dizains
12. Lietotāja saskarnes prototipu veidošana
13. Lietojamības mērīšana
14. Lietojamības novērtēšana
15. Lietotāju pieredzes atbilstība izstrādes vadlīnijām un labajām praksēm