Programmatūras prasību izzināšana, analīze un vadība
PROGRAMMAS MĒRĶIS
Sniegt zināšanas un prasmes analizēt un vadīt IT sistēmu un biznesa prasības, kā arī nodrošināt IT sistēmu funkcionalitātes atbilstību lietotāju vajadzībām.
Mācību ilgums un formāts
48 mācību stundas
Tiešsaistē
Mērķauditorija
IT sistēmu analītiķi, prasību analītiķi, produktu dizaineri, UI / UX dizaineri, kā arī ikviens, kurš vēlās apgūt sistēmu un biznesa analītiķa prasmes un izprast UI/UX lomu programmatūras izstrādes projektos
Tehnoloģijas
Jira
Confluence
Priekšzināšanas un priekšnoteikumi dalībai
Vēlama pieredze darbā ar sistēmu prasību analīzi un veidošanu.
Mācību norise
Mācības notiek tiešsaistē. Mācību programmu veido 20% teorija un 80% praktiskie uzdevumi.
Mācības notiek 2 reizes nedēļā pa 4 mācību stundām 6 nedēļu garumā. Mācību laikā dalībnieki apgūst gan teoriju, ko nostiprina ar praktiskajiem uzdevumiem, gan grupās izstrādā projektu, kas balstīts uz reālu darba situāciju.
Mācīšanās rezultāti
Pēc sekmīgas mācību programmas apgūšanas kursa dalībnieki varēs patstāvīgi vai ar nelielu pieredzējušāku kolēģu atbalstu:
-
veidot komunikāciju ar sistēmas lietotājiem, produkta īpašnieku, izstrādātājiem un testētājiem, lai izzinātu prasības un skaidrotu sistēmas dizaina un izstrādes principus;
-
pielietot Agile un Scrum metodes strādājot Agile un Scrum projektu komandās;
-
pielietot tādas sistēmu prasību izzināšanas metodes kā lietotāju stāsti, intervijas, darbnīcas, prototipu veidošana un
-
lietojamības scenāriju veidošana;
-
kategorizēt, analizēt un vadīt iesaistīto pušu prasības;
-
pārveidot programmatūras lietotāju gaidas sistēmas prasībās;
-
veidot programmatūras testus un vērtēt testu rezultātus atbilstoši programmatūras specifikācijām;
-
veidot maketa dizainu un interaktīvus prototipus, lai nodrošinātu, ka lietotāji var efektīvi mijiedarboties ar tiem;
-
veidot personas un lietotāju ceļojumus;
-
pielietot lietotāja pieredzes mērījumus;
-
pārliecināties, ka informācija lietotājiem ir skaidra, pilnīga un pareiza un, ka tā tiek sniegta piemērotā vietā
-
(lietojumprogrammas vai dokumentācijas portālā) un formātā (teksts, attēls, video, tērzēšanas kaste, multivide utt.);
-
veidot un rediģēt tekstus un maketus;
-
izstrādāt tiešsaistes dokumentus un saturu;
-
pielietot metodes prasību validēšanai un vadībai;
-
nodrošināt programmatūras atbilstību lietotāju prasībām.
Programma attīsta e-kompetences un caurviju kompetences
e-CF 4.0
-
B.6. System Engineering - L.1
-
A.10. User Experience – L.4
-
B.5. Documentation Production - L.3
Caurviju kompetences
-
Problēmu risināšana
-
Konfliktu vadība
-
Emocionālā kontrole
-
Komunikācija
Kursa tēmas
1. Programmatūras prasību uzdevumi un vadība
2. Prasību izzināšanas metodes
3. Prasību modelēšana
4. Atribūtu un skatu prasību vadība
5. Prasību analīze un prioritizācija
6. Versiju un izmaiņu vadība
7. Programmatūras prasību specifikācija (PPS)
8. Prasību trasējamības tehnikas
9. Prasību pārskatu veidošana
10. Lietotāju pieredzes vadība
11. Testēšanas pārskatu veidošana
12. Prasību validēšana
13. Risinājuma piegāde atbilstoši prasībām
14. Prasību izmaiņu dokumentēšana
15. Prasību vadība Agile/Scrum un ūdenskrituma projektos